Cotte

Cotte

onsdag 10 december 2014

Kuljul för stickare!




Mitt i Knitalonger, färdigställande av julklappar och annat julstök har jag pysslat lite!




Material: Entrådigt tunt ullgarn, stickor 1½mm, tandpetare, nagelfil, lite lim, små pärlor och genomskinliga glaskulor. Kulorna är köpta på Panduro för den som inspireras.


Jag lade upp 10m på vanliga stickor, stickade ca 20-25 varv och på sista varvet förde jag över maskorna till de egenhändigt slöjdade tandpetarstickorna. Vissa stickningar stickades randiga, andra enfärgade. 
Tandpetarna fick kortas av något för att få plats i kulorna, därefter filade jag till toppen där pärlan sedan limmades på.
 Avslutningsvis pillade jag ner några små garnnystan.



Jag gör inga anspråk på att ha kommit på idén, det finns säkert någon som gjort något liknande tidigare. Hur som helst var de roliga att göra!

Tanken är att de flesta får bli små julgåvor till de jag tror skulle uppskatta att ha en reservstickning nära tillhands under  julen!


1 kommentar: