Cotte

Cotte

torsdag 18 september 2014

Kroppen klar, nu återstår ärmarna (och alla trådändar som ska fästas)!

Next year in Lerwick avancerar! Jag har gjort vissa justeringar, bl a en I-cord som  uppläggning för jag tyckte halsen var för vid, det blev också några extra varv med bottenfärgen innan bårderna startade. Dessutom gjorde jag "rundfelling" i stället för raglan. Jag har fått för mig att det passar min kropp bättre än raglan och jag blev så nöjd med min Haukeli som jag "vände på" och stickade uppifrån och ner! Mönstret till Haukeli (där den stickas nerifrån och upp) finns gratis under filer i "Koftegruppa" på FB. För övrigt en trevlig grupp med massor av inspiration!

Garnlyckorna har också kommit igång med koft-KALen. Det blir en fin färgkavalkad och fler bilder kommer längre fram när vi fem som stickar passerat uppläggning och det enfärgade partiet! Det ska bli superkul att se resultaten!  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar