Cotte

Cotte

tisdag 9 september 2014

Next Year in Lerwick!

Just nu förbereder jag för KAL-stickning på vårt stickcafé med Garnlyckorna i Ljungskile.

Garnlyckorna är en lokalförening inom Sticka, Sveriges stickförening. Länk till Sticka.org finns här  för den som är intresserad.

Under stickcaféerna har vi också några workshops för de som vill prova något nytt. I höst ska vi prova KAL-stickning av vantar och sockar och för de som vill ha en större utmaning provar vi en KAL av Next year in Lerwick, ett fantastiskt mönster av Tori Seierstad. Se bara på alla fina färgkombinationer som finns under Ravelryfliken "projects"! Vi är fyra eller fem som kommer testa denna.

Eftersom jag håller i träffarna försöker jag ligga steget före och har därför startat på min Next year in Lerwick och det är bara så kul! Den blir färgsprakande och medvetet inte i de färger jag normalt brukar välja.

Hittills är jag mycket nöjd och planerar redan för vilka färger jag ska ha på nästa som får bli en kofta. Rosa/vinröda nyanser på vit botten kanske?!


2 kommentarer:

  1. Så fin, längtar till att köpa garnet och börja sticka!

    SvaraRadera
  2. Ser fram emot att börja sticka och att vi gör det tillsammans skall bli kul.

    SvaraRadera