Cotte

Cotte

torsdag 27 november 2014

Blingbling! Novembersockar med pärlor på skaften

Så har jag varit en tripp till Peking och på vägen dit och hem passade jag på att sticka! Det gick alldeles utmärkt att ta med en rundsticka 2½mm med metalltippar på Air China, i alla fall vid de tillfällen jag flög. I reserv hade jag en uppsättning korta strumpstickor i trä, undanstoppade i pennfacket och även de passerade säkerhetskontrollen utan problem! 




På flygresan fick jag stickat klart de flerfärgade sockarna och knåpade ihop en beskrivning. Mönstret heter Blingbling och finns att ladda ner via Ravelry. Här är länken för den som är intresserad!

Tittar man på nära håll ger de små pärlorna ett lite flärdfullt intryck runt smalbenen, kanske lite oväntat på just sockar?!


 


Nu är det hög tid ta tag i de två projekten jag tänker följa framgent, dels Jul med Tålamodspåsen och dels Dödergöks & Stickameras uppifrån och ner koft-KAL. Båda ska bli kul att ge sig i kast med! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar