Cotte

Cotte

onsdag 22 april 2015

Hemlige Vikingen!



"Den hemlige Vikingen"

En överraskning till Patrik och han blev glad! 


I runskriften har jag lagt in ett hemligt budskap, ett som jag tyckte var lämpligt till just honom. Det blev några ord på vägen från mig och på så sätt en personlig kofta, från mamsen!


Runskriften, som också heter Futhark, var lite klurig men rolig att sticka. Solhjulet och de flätade banden är andra vikingamotiv jag inspirerats av och de fick bli bårder.


Koftan är stickad i Viking (slump med namnet) Merino Superfine, ett mjukt garn som inte sticks på den känslige.  Till det en matchande svart dragkedja. Monteringen blev riktigt bra efter en hel del pillande. Men jag har kvar min fråga, varför finns inga elastiska dragkedjor? 



Beskrivningen är på gång, men det kommer ta sin tid. Översättningen av Sydkoster till engelska har varit en riktig tidstjuv och nu blir det att packa för "Den stora Koftefesten i Trondheim", ett evenemang jag verkligen ser fram emot!



2 kommentarer: